Slezmanovo vlakové kupé

přisedněte ...

pondělí, září 08, 2008

VLTAVA 2008

Konečně se mi podařilo uskutečnit to, co se mi nepodařilo na střední škole, ani před dvěma lety - sjet Vltavu. Přípravy začaly v roce 2006, v roce 2007 jsem si pak byl řeku prohlédnout, abych věděl, do čeho půjdu. Bohužel onen rok to již díky práci na severní Moravě a v Přerově nevyšlo, ale letos se zadařilo. I díky tomu, že jsme dali dohromady konečně posádku 5 lidí, která byla schopna obsadit bezpečný raft:



1. Svobobný pán von Slezman z Lískovce; 2. Svatá Martina Chýšecká; 3. David Zejdík Blížkovický; 4. Edudant z Budějic; 5. Alois Zajíc ze Zaječova

Původně jsme si netroufali sjet klasickou trasu z Vyššího Brodu do Boršova a tak jsme naplánovali zkrácenou verzi pouze do kempu Nové Spolí u Českého Krumlova. Naše plavba začínala zrovna v den (25. 7.), kdy se mělo deštivé počasí měnit na slunečné. Ve Vyšáku ještě pršelo a bylo hnusně, to nám ale nevadilo. Měli jsme pocit, že přízeň řeky si musíme zasloužit a tak jsme vyjeli nehledě na počasí, byli jsme totiž kvalitně vybavení pláštěnkami a pončy. Přibližně za 100 metrů plavby jsem si vykročil do vody, abych nás vyprostil z mělčiny, takže jsem měl křest úspěšně za sebou hned u startu. Neočekávaně mi fakt, že jsem uplně durch, vůbec nevadil.

1. Počátek plavby ve Vyšším Brodě; 2. Nezvyklý pohled na Rožmberk
(na obou fotkách v popředí maskot plavidla)




Cestou jsme potkali dva postarší bratry v kánoi, a nějak podvědomě jsme jeli stejným tempem jako oni a tak jsme už první den zakotvili Na Pískárně a do našeho cíle jsme měli pouze 7 km plavby. Rozhodli jsme se tedy, že trasu prodloužíme do Zlaté Koruny.

3. Odpočinek; 4. Občerstvovací stanice



To jsme ovšem netušili, že do Zlaté Koruny zvládneme dojet hned další den a že tedy již podruhé změníme místo předání lodi. Naše naprosto bezproblémová půjčovna nám vyšla vstříc a nám už nic nebránilo pokračovat až do tradičního cíle, do kempu Poslední štace v Boršově nad Vltavou.

5. Český Krumlov; 6. Zlatá Koruna 27. 7. 2008 5:30



Vltava nám přála a do cíle jsme úspěšně dorazili v neděli 27. 7. odpoledne. Vrátíme se, ale tentokrát už určitě na kánoích. Ahoj!

7. Hrad Dívčí Kámen


0 Comments:

Okomentovat

<< Home